ADHD, wat moet je ermee?

Oproep tot bundeling van kennis
Anneke Eenhoorn

Uit: Kind en Adolescent Praktijk. Jaargang 08, nummer 1 (2009) p. 4-8

Inhoud
• Inleiding
• Inventarisatie van elf instellingen en hun groepsaanbod voor ADHD
• Bundeling van kennis: een mooie taak voor GZ-psychologen in opleiding?
• Discussie
• Literatuur

Begin jaren negentig is de kindertrainingsgroep ‘Samen speuren naar sporen met Joep Loep’ ontwikkeld. Tot op heden wordt de training speciaal voor kinderen met AD HD binnen diverse instellingen gebruikt. Natuurlijk is dat voor de bedenkster van de training leuk, maar het roept ook vragen op. Zeker nadat uit onderzoek is gebleken dat die kindertraining geen meetbaar effect laat zien. Waarom blijven instellingen die training dan toch aanbieden? En wat kunnen we bedenken om met trainingen voor kinderen meer effect te sorteren dat bovendien meetbaar is? In dit artikel vindt u enkele overdenkingen rond het fenomeen kindergroepstraining en effectiviteit en wordt er een voorstel gedaan om trainingsgroepen voor kinderen op een handiger manier op te zetten, zodat de deelnemende kinderen er zichtbaar en dus meetbaar beter van worden.

Lees verder*

* Omdat het artikel afkomstig is uit de beveiligde databanken van de HvA, staat het artikel op Intranet.
Inloggen met je eigen gebruikersnaam en wachtwoord.
Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Artikelen en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s